ویژه شهادت ملکه اسلام ، حضرت فاطمه زهــــــــــرا ( س )

 

فصل پنجم : ابی بکر و عمر و عثمان

 

کاشف الاسرار

 

     

            ::: قبایح ابی بکر ( برای دریافت فایل لطفاً روی همین قسمت کلیک کنید )

                  مبحث اوّل : تخلّف از جیش اسامه

                           دوّم : توطئه سقیفه قبل از دفن پیکر پیامبر ( ص )

                           سوّم : غصب فدک

 

            ::: قبایح عمر ( برای دریافت فایل لطفاً روی همین قسمت کلیک کنید )

                 مبحث دوّم : عمر و جسارت به پیامبر در آخر عمر آن حضرت

 

           ::: قبایح عثمان ( برای دریافت فایل لطفاً روی همین قسمت کلیک کنید )

                 مبحث سوّم : عثمان

 

           ::: رويدادهاي مدينه مقارن رحلت رسول خدا (ص) به روايت منابع اهل سنّت

 

           ::: فایل صوتی : ( استاد مهدی طیّب )

            حضرت زهرا ( غیرت دینی و دفاع از حریم دین و ولایت )

 

 

               

 

 

اگر فرضاً خداوند عالم تمام ذرّیّه هفتاد و سه گروه امّت پیغمبر ( ص ) که بودند و هستند و می آیند ، همه را یکباره می آفرید با لوح ساده و دل بی نقش ، و از همه آیات و احادیث طرفین هم تا به  آخر عمر بی خبر می ماندند و معلوم ایشان نمی شد مگر دو مطلب بدیهی مسلّمی شیعه و سنّی ، یکی علم امیرالمؤمنین ( ع ) و یازده فرزند طاهرین او با معجزات و کرامات ایشان و یکی نادانی و گمراهی ابوبکر و عمر و عثمان با کلمه اَقیلُونی 75  که ابوبکر گفت ، وُ کُلُّ النّاسِ اَفقَهُ مِن عُمَرَ 76  تا آخر که عمر گفت ، والله که احدی ، غیر از مذهب شیعه ، اختیار نمی کرد الاّ ماشاء الله ، و همه دشمن آن سه نفر می شدند و همه را مستحقّ لعن ابدی و عذاب سرمدی می دانستند . و لکن چه کند بیچاره که از دین آباء و از تقلید گذشتگان گذشتن مشکل است و لوح دل و سینه را از اعتقاد طفولیّت شستن و از نقش کودکی پاک کردن هزار مرتبه مشکل تر است . لهذا ضرب المثل اَلعِلمُ فِی الصِّغَرِ کَالنَّقشِ فِی الحَجَرِ 77  . و اگر ما شیعیان نیز العیاذبالله سنّی زاده بودیم والله که همه ما نیز سنّی می شدیم الاّ ماشاء الله و ما نیز همه آیات و احادیث را پیچیده ، به کناری می گذاشتیم و شروع به مزخرف گوئی مانند ایشان می نمودیم . پس عمده شکرها همین شکر است که به تشیّع تولّد یافیتم . و الاّ هرکه بگوید که من اوّل لوح سینه از نقش کودکی شستم و تخلیه نفس نمودم و بعد ، از روی آیات و اخبار و برهان عقل این مذهب را اختیار کردم والله متّهم و مستحقّ تکذیب است الاّ من شاء الله تبارک و تعالی . و اگر از آیات قرآنی و احادیث شاهد بیاورم که تکذیب پیغمبران همه به واسطه تقلید پدران بوده بسیار است و لکن طول می کشد و لازم هم نیست بعد از آنچه پیش گفتیم و بدیهی نمودیم .

 

.: الحمدلله الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لو لا اَن هَدانا الله :.

 

........................................

پی نوشت ها :

۷۵. ابن ابی الحدید ، شرح نهج البلاغه ، جلد 1 ، ص 56  و جلد 4 ، ص 166 و یعقوبی ، تاریخ ، جلد 2 ، ص 127 و ابن قتیبه دینوری ، الامامة والسیاسة ، ص 16 .

۷۶. ابن ابی الحدید ، شرح نهج البلاغه ، جلد 1 ، ص 61 و فخر رازی ، اربعین ، ص 467 و قرطبی ، تفسیر قرآن ، ج 5 ، ص 99 .

۷۷. دانشی که در کودکی آموخته شود همچون نقشی است که بر سنگ حکّ شود .

»»»

منبع : کاشف الاسرار، بنیادهای بینش و باورهای شیعی ، مولی نظر علی طالقانی ، جلد اوّل ، به کوشش : مهدی طیّب ، صفحه 140

 

 

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :  اِنَّ السَّعِید، کُلُّ السَّعِید، حَقُّ السَّعِید مَن أَحَبَّ عَلِیّاً فِی حَیاته و بَعدَ مَوُته : همانا سعادتمند( به معنای ) کامل و حقیقی کسی است که امام علی ( ع ) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد . ( مجمع‌ الزوائد علامه‌ هیثمى‌، ج‌ 9، ص‌ ‌132 )

 

 

حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان

 

.: در محضـــــــر استاد مهـــــــدی طیّب :.

 

حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان ، مهدی طیّب

 

کتاب حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان چکیده‌ای از سخنرانی‌های استاد مهدی طیّب در سال 1385 در جمع گروهی از دانشجویان دفتر دانشگاه علاّمه طباطبایی می باشد که با استقبال دانشجویان مزبور مواجه شد و در پی آن، گفتار‌های مزبور به صورت لوح فشرده در شمارگان بالایی تکثیر و در سطح وسیعی از جامعه در اختیار علاقمندان قرار گرفت. لکن با توجّه به اینکه در همه‌ی اوقات، امکان استفاده از لوح فشرده‌ی حاوی سخنرانی‌های مزبور برای همگان فراهم نیست، به نظر رسید انتشار نگاشته‌ی خلاصه‌ی مطالب سخنرانی‌ها نیز سودمند باشد. در نگارش این اثر ادبیّات گفتاری مطالب تا حدود زیادی حفظ شده است. امید است اثر حاضر بتواند در حدّ خود، از یک سو به متقاعد و معتقد شدن خانم‌های اهل فضل و فکر، نسبت به ضرورت علمی و دینی مراعات حجاب و از سوی دیگر به تبیین وظایف مدیران و مسئولان و آحاد جامعه در حلّ و درمان معضل و بیماری خودآرایی و بدحجابی و خودنمایی برخی ناآگاهان و معدودی مغرضان، و از دیگر سو به شناخته شدن راهی که مردان در جامعه‌ای که با معضل و بیماری مزبور مواجه است باید در پیش گیرند، کمکی موثّر کند.

 

::: الگوی عفــــــــــاف

 

::: چرا قرآن مرد را حاکم و بالاتر از زن قرار داده است ؟

 

::: چرا اسلام ولایت ، قضاوت و جهاد را به مرد اختصاص داده است ؟

 

::: چرا در اسلام شهادت دو زن برابر شهادت یک مرد است ؟

 

::: چرا در اسلام دیه و ارث زن نصف مرد است ؟